Handelsvillkor
Allmän information
KNZ ApS
K Christensensvej 6 – Hall 6
9200 Aalborg
CVR-nr: 34074038
E-post: hej@worldmart.dk
Priser
Hos Worldmart är alla priser i Svenska kronor och anges inkl. moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser från dag till dag utan föregående medgivande. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningen eller delvis om det föreligger ett fel och felet är av sådan karaktär att du visste eller borde veta att det föreligger ett fel.
Betalning
Worldmart accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Banköverföring. Betalning dras först från ditt konto när varan skickas.
Vid köp med ViaBill får du först dina varor. Därefter ska du betala ut din månadsersättning samma dag varje månad.
Om du inte betalar i tid tillkommer en avgift. Om du ångrar ditt köp upphör betalningsavtalet med ViaBill. Läs mer här: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Vi tar inga kortavgifter.
Leverans /frakt
Worldmart siktar på att skicka beställningar gjorda tidigare 15 samma dag, beställning skickas sedan nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Sverige. . Varor kommer att levereras till den leveransadress som anges vid beställning. Vi levererar inte utomlands och inte till Färöarna och Grönland.
Dina varor skickas med Post Nord eller GLS.
Frakt med Postnord kostar 89 SEK till paketbutik
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället så flyttas paketet till närmaste utlämningsställe vilket du får besked om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varorna levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 2-3 arbetsdagar efter beställning.
Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Om beställningen består av flera partier eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du tar emot den sista batchen eller delen.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till hej@worldmart.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i villkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Dessa avtal kan inte ångras
För vissa varor gäller särskilda leveransvillkor. Villkoren kommer att anges specifikt innan köpet av dessa varor.
Leverans av varor som sannolikt kommer att försämras eller snabbt bli föråldrade,
Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.
Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.
Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Det gäller till exempel mycket stora beställningar.
Kostnaden för att returnera dessa varor förväntas kosta maximalt: 500 SEK.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.
Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köptillfället, om vi inte har kommit överens om annat. Du får gärna bifoga bankuppgifter i form av kontonummer och kontonummer som du vill att återbetalningen ska ske till. Denna information kan lämnas utan risk per. post eller annat elektroniskt formulär eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, om du inte skickar bevis på att vi har returnerat den.
Varan skickas till:
KNZ ApS / Worldmart
K Christensensvej 6 – Hall 6
9200 Aalborg
Danmark
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Klagorätt
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att göra ett klagomål i 24 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste klaga inom “skälig tid” efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid i tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
Varan skickas till:
KNZ ApS / Worldmart
K Christensensvej 6 – Hall 6
9200 Aalborg
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
Överklaganderätt
Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss på hej@worldmart.dk
eller tel. +45 51 888 359. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Centrum för klagomålslösning
Styrelsernas hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr
Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, tel nr. och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos KNZ ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar information enbart för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med ett adekvat skydd.
Uppgiftsansvarig för Worldmart.dk är KNZ ApS.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: hej@worldmart.dk.
Standard avbokningsformulär
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)
Till:
KNZ ApS – worldmart
K Christensensvej 6 – Hall 6
9200 Aalborg
CVR-nr: 34074038
E-post: hej@worldmart.dk
Tel. +45 51 88 83 59
Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________
Beställd den: ____________________________ Mottaget den: _______________________________
Konsumentnamn: ________________________________________________________________________________
Konsumentadress: ________________________________________________________________________________
Konsumentsignatur: ____________________________________ Datum: _________________
(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)
Handelsvillkoren uppdaterades senast den. 07.04.2022
KNZ ApS / Worldmart
K Christensensvej 6 – Hall 6
9200 Aalborg